Ons concept
Uitgeverij Buitenzorg selecteert uit het grote aanbod van de binnengekomen manuscripten. Er wordt o.a. gekeken naar: originaliteit, taalgebruik, stijl, plot en doelgroep.
Uitgeverij Buitenzorg investeert in het tot stand komen van het boek, daarna worden onze boeken in oplages gedrukt. De auteur hoeft hiervoor geen grote som geld te betalen. Wellicht ten overvloede: er zijn wel grote kosten en inspanningen mee gemoeid die veel verder gaan dan alleen het drukken en vervaardigen van het boek.
Wij werken graag samen met kunstenaars en ondernemende auteurs die een duidelijk doel voor ogen hebben en weten hoe ze dat doel kunnen bereiken.
De boekenwereld verandert in een sneltreinvaart, Nederland kent steeds meer schrijvers. Het beste promotiemiddel in deze moderne tijd is de auteur zelf, daar willen we eerlijk in zijn. Wij verwachten daarom dat de auteur een actieve houding heeft in het promoten van zijn boek, bijvoorbeeld via projecten, lezingen en/of sociaal media.
Daarnaast verwachten wij dat onze nieuwe auteur in zijn eigen product gelooft. De auteur vindt het geen enkel probleem om minimaal 50 exemplaren zelf af te nemen en een boekpresentatie te houden.
Voer hier je tekst in.